lördag 28 april 2012

❤28/4 Syns det nu då? /can you see it now?❤

Dizzy's Dagbok / Dizzy's Diary ❤

: "Matte reste till ett annat land och lånade hem en MYCKET VÄRDEFULL hane... / Mother travelled to another country and borrowed a VERY SPECIAL male... 

:"Hej! Min matte har handlat en bebisbody till mig - är jag fin? / Hi! My mum have shopped in the babyshop - am I good looking?"
"Här är en av de platser som jag trivs mest / Here are one of the best places I know.."
"Ok ser du mitt sexpack nu? / Ok..do you see my sixpack now?"


"Min mage från undersidan / My belly from the downside"


..och han bodde i vårt hem och vi hade så kul i en vecka. Han var SÅ FIN så jag blev kär / ...and he lived in our home and we had so fun in a week. He was SO NICE so I fell in love

:"Mmmm det spänner och känns...husse kliar bäst:) / Mmmm it is tense and funny inside..daddy is the best scratcher"
:"Trött ibland FAST jag förberett mig för detta i fem månader med särskild kost mm / "Sometimes tired BUT I have prepared myself for this in 5 months with special nutrition mm
:"Det här är en babybody i storlek C90..den hade lillhussarna för 14 år sen:)) / "This is a babybody in aize 90V..my "minidads" (the sons in the family) had this 14 years ago:))

  JIPPIE..en ny kull med valpar redo att flytta till sina nya hem i sommar:)!! / YEY..a new litter with puppies ready to go to forever home in summer:)!!"

Vi tar emot intresseansökan gärna per email, annars är du välkommen att ringa! Vi söker även en fodervärd till en pälsad hund som redan idag tränar agility eller haft en paus och ska tillbaks, gärna med sikte att tävla. 

Är du intresserad att vara fodervärd men gillar lydnad, spår och brukar vistas bland hundfolk, gå på kurser så kan även du höra av dig. Ett krav är att du måste vilja ställa ut hunden och fn finns officiella utställningar ibland i Finland och vi sponsrar med ekonomiskt bidrag. 

I Sverige finns inofficiella utställningar och vi vill att du går på minst 3 st per år. Du kommer att vara en ambassadör för rasen så var beredd på att få mycket uppmärksamhet!

Har du frågor - välkommen att höra av dig!

1 kommentar: